Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
- In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij/zij ook niet proberen de klacht op te lossen.
- Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
- U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u downloaden en uitprinten of ophalen bij de praktijk.
De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
Klik hier om het formulier te downloaden. - Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (Skge). De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij Skge kunt indienen, leest u op de website www.skge.nl